Сонце приховано в кожній дитині, і наше завдання – |
В.О.Сухомлинський |
Основою виховного процесу у школієлюдинаяк найвища цінність.
Формування морально-духовної життєвокомпетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин,сім'янин, професіоналє основноюметою виховання.
ВИХОВНА СИСТЕМА ШКОЛИ – ЦЕ ЦІЛІСНА СТРУКТУРА, ЯКА СПРИЯЄ УСПІШНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВИХОВАННЯ. У ШКОЛІ ВІДБУВАЄТЬСЯ МОРАЛЬНЕ СТАНОВЛЕННЯ УЧНІВ, ФОРМУВАННЯ В НИХ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ, ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.
Виховний процес здійснюється в школі, спираючись на державну політику в галузі освіти, ідейне багатство українського народу, його моральні, нацональні цінності, досягнення вітчизняної і світової педагогіки.
Мета виховної роботи:
- формування морально-духовної, життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал;
- розширення кола спілкування дітей через участь у творчих справах та інших формах виховної діяльності школи, району, міста.
Девіз: «Жити, відчувати, любити, звершувати відкриття».
Кредо: «Вести до успіху кожного!»
Місія школи з виховної роботи
Формування і розвиток свідомої особистості з громадською позицією, готовою до конкретного вибору свого місця в житті, здатного змінити на краще своє життя і життя своєї країни.
Завдання виховної роботи
Виховувати дитину як громадянина країни, національно свідомого, життєво і соціально компетентного, здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих ситуаціях.
Сприяти зростанню творчого духовного потенціалу особистості, розкриттю здібностей на кожному з виховних етапів.
Розвивати дитяче самоврядування як осередок самореалізації громадянського виховання.
Стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту учнів та розвиток їх животворчої компетентності через участь у реалізації проектів соціального та благодійного напрямків.
Впроваджувати оптимальні методи, форми, засоби, що сприяють розширенню можливостей компетентного вибору особистістю свого життєвого шляху.
Основні принципи організації виховної роботи
Максимально можлива свобода учня у виборі форми і міри власної участі у виховній роботі.
Заохочення учня до визначення власних цілей та завдань, вироблення індивідуального плану участі у виховній роботі.
Врахування особистісних особливостей учня: його досвіду, рівня знань, здібностей, стилю життя.
Орієнтація на самостійну активну участь учня у виховній роботі.
Обов’язковий самоаналіз та самооцінка учнем власних результатів.
Організація виховної роботи з учнями здійснюється згідно з «Основними орієнтирами виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України», затверджених наказом МОНмолодьспорт України від 31.10.2011 №1243.
тобто людину з притаманними їй особистісними якостями і рисами характеру, світоглядом і способом мислення, почуттями. вчинками та поведінкою, спрямованими на розвиток демократичного громадського суспільства в Україні.
ПРІОРИТЕТНИМ У ВИХОВНІЙ РОБОТІ ШКОЛИ Є:
- реалізація особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі;
- залучення молоді до національної та світової культури;
- збереження морального та фізичного здоров’я підростаючого покоління;
- виховання патріотизму, громадських якостей особистості;
- забезпечення педагогічних умов для соціалізації школярів, виховання в них життєвоїкомпетентності.
ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ ШКОЛИ:
- Принцип перший– «не зашкодити» (збереження психологічного та фізичного здоров’я дитини, що є найважливішим у навчально-виховному процесі).
- Принцип другий– духовна насиченість шкільної життєдіяльності дітей. Не піддаючи сумніву значення знання у становленні особистості, ми впевнені в тому, що якість знань, ціннісність ідей, думок і діяльності людини, що виникають на базі знань, зумовлюється не тільки істинністю знань, але й духовною насиченістю виховання особистості неможливе без виховання емоцій та естетичної свідомості.
- Принцип третій– ставлення до дитини як до суб’єкта власного розвитку, реалізується через принципи педагогіки співпраці, толерантності, підтримки, які спрямовані на само становлення індивідуальності.Принцип четвертий– індивідуальний розвиток педагогів. Учитель теж повинен розвиватись, удосконалювати свою професійну компетентність, педагогічну майстерність.