Для реалізації виховної системи в школі створено учнівське самоврядування.
Самоврядування– це засіб розширення діапазону діяльності учнів , членів єдиного колективу, можливостей для їх об’єднання , творчого пошуку , виявлення ініціативи. Це спосіб організації життя колективу і засіб навчання життю і роботи за законами демократичного суспільства , де існують гуманістичні відносини між людьми. Учнівськесамоврядування реалізується через залучення учнів до планування , організації , контролю , пізнавальної та навчально – виховної діяльності.
Гімн
1.Рідна школо моя,ти стоїш край села
І гостинно дітей зустрічаєш.
А коли підростуть соколята твої,
Ти, як мати, всіх їх проводжаєш.
Приспів:
Школо моя, рідна школо, Казка тепла й доброти,
Стежка від тебе навколо В’ється в далекі світи.
2. Славну школу свою будем завжди любить,
Дорогих вчителів шанувати.
І уроки добра, що вони нам дали
Все життя будем ми пам’ятати.
Приспів:
3. Ми ,,спасибі” за те, скажем, школо, тобі,
Що знання нам щоденно давала,
Що навчила любить Україну свою
І в сім’ю нас усіх поєднала.
Схвалено рішенням учнівських зборів
Протокол № 1 від 20.09.2013 р.
Статут
шкільної парламентської республіки
„ВЕСЕЛКОВА”
Розділ 1.1. Загальні засади
- Найвищим органом влади учнівського самоврядування є загальні
учнівські збори.
- Вони проводяться не рідше одного разу протягом навчального року.
Розділ 1.2. Повноваження загальних зборів
1. Затверджує звіти голови і голів комісій ШП.
2. Затверджує кількісний і персональний склад ШП.
3. Можуть приймати рішення, які стосуються діяльності шкільного
Парламенту. Вони є обов’язковими для виконання.
4. Приймають рішення, які спрямовані на покращення навчально-
виховного процесу у школі і носять рекомендаційний характер.
Рішення вважають прийнятими згідно статті 4-5 даного розділу, якщо
за нього проголосувало 2/3 членів загальних зборів.
На період між загальношкільними зборами керівництво школою
здійснюється ШП.
Розділ 2. Шкільний Парламент
- ШП- найвищий виконавчий орган учнівського самоврядування, робота
якого спрямована на розвиток учнівської ініціативи, дисципліни та особистості у відповідності до задоволення своїх потреб та інтересів.
- ШП обирається на загальних зборах на один навчальний рік і їм
Розділ 2.1. Структура Парламенту
1. ШП складається з членів комісій .
2. З його членів на організаційному засіданні прямим відкритим чи
таємним.
3. Голосуванням обираються його голова і заступник, голови комісій.
Кандидат вважається обраним на посаду, якщо за нього проголосувало
простою більшістю голосів.
- Парламент включає в себе такі комісії: дисципліни і порядку; санітарну;
культурно-масову; спортивно-громадську; прес-центр.
Розділ 2.2. Повноваження членів
- Голова здійснює загальний контроль за виконавською дисципліною,
координує роботу комісій, проводить засідання ШП.
- Комісія дисципліни і порядку здійснює контроль за відвідуванням
учнями школи, дотриманням статутних вимог у школі та поза її межами, здійснює анти тютюнову, антиалкогольну, протинаркотичну профілактичну роботу, чергування під час проведення різноманітних заходів.
- Навчальна комісія систематично перевіряє виконання письмових
домашніх завдань і ведення щоденників, проводить конкурси на кращий зошит, щоденник, а також заходи, які підвищують інтерес до навчання.
- Санітарна комісія систематично здійснює контроль за санітарним станом
школи, доглядом за квітами, виставляє оцінки за чергування в класах, слідкує за чистотою школярів і їх зовнішнім виглядом, збереженням майна і підручників.
- Комісія „Дозвілля” проводить активну роботу по залученню учнів до
різних виховних заходів, ініціюванню ідей самих школярів і їх реалізації.
- Спортивно-громадська комісія сприяє проведенню спортивних заходів,
ініціюванню та проведенню заходів самими учнями.
Розділ 3. Форми роботи
- Засідання ШП проводиться згідно плану один раз на місяць. Протоколи
ведуться як підсумок місячної роботи ШП.
- При виникненні проблем, які потребують негайного вирішення, ШП (
або комісія) засідають частіше. Рішення ШП ( або комісії) заслуховуються на лінійці.
- Загальна шкільна лінійка проходить один раз на тиждень і є формою
роботи ШП, на якій:
1) звітують голови ( або члени) комісії;
2) повідомляється план роботи на наступний тиждень;
3) щодо конкретних вчинків застосовуються методи заохочення і покарання;
4) робиться підсумок щодо справ , які відбуваються у школі за тиждень;
5) відзначаються святкові дати.
Розділ 4. Облік роботи
- ШП проводить з учнями роботу, використовуючи колективні,
індивідуальні форми.
- Облік роботи комісій проводиться згідно форми №1 додатку до
Статуту, а також у інформаційному віснику і шкільній газеті.
3. Методи заохочення і покарання визначені Статутом школи.
4. До покарань вводяться ШП такі форми: зауваження членів ШП,
розгляд питання комісією, висвітлення у шкільній пресі, попередження
на лінійці, повідомлення батьків в усній чи письмовій формі.
- Заохочення мають такі форми: подяка на лінійці, нагородження
грамотою ШП, висвітлення у шкільній пресі.
Розділ 5. Взаємодія ШП з іншими об`єднаннями і педагогічними колективами
- Директор школи призначає з числа вчителів консультантів комісій, які
мають право дорадчого голосу і допомагають у вирішенні проблем, активізують і спрямовують його роботу.
- Вчителі-консультанти є радниками, їх побажання можуть бути прийнят до уваги і розглянуті на засіданні.
- Члени ШП доводять інформацію у класах. Відповідальність за
виконання рішень лягає на конкретного виконавця, контроль за старостою. Староста підзвітний ШП.
Розділ 6. Вибори
- Кандидати у члени ШП обираються на класних зборах шляхом
відкритого ( чи таємного) голосування простою більшістю голосів на альтернативній основі.
- Голову, голів комісій обирають на організаційному засіданні ШП
простою більшістю голосів на альтернативній основі.
Розділ 6.2. Позбавлення членства у ШП
- Позбавлення членства у ШП у випадку несистематичного виконання
членом ШП своїх обов’язків і нереагування на зауваження інших членів, щодо покращення своєї роботи, і до якого були вжиті всі можливі дисциплінарні стягнення.
2. У випадку, коли член порушує правила учнів, не реагує на зауваження.
3. У разі переїзду чи переходу до іншої школи.
4. Згідно ст.1,2,3, учні повинні обирати нового члена ШП не пізніше 1
місяця з часу виключення.
До цього часу староста суміщає і членство в ШП
Розділ 7. Класні збори
- Найвищий виконавчий орган класу, який збирається в міру потреби,
але не рідше одного разу на місяць.
- На них розглядаються питання, які стосуються життя класу:
планування роботи, заохочення чи покарання окремих учнів, обговорення діяльності класу ( звіти старост), шляхи покращення роботи .
- На збори можуть запрошуватись батьки, вчителі-предметники, інші
члени ШП.
- Класні збори можуть вносити пропозиції, які повинні бути розглянуті
на засіданні ШП, який повідомляє своє рішення щодо них на лінійці.
5. Головою зборів є староста.